Alice Viktoria Marie

Ditt stjärntecken och om du tycker att det passar din personlighet

Kategori: Vardagligt

"Oxens symbol har hängt med länge. Antikens offerdjur, Kretas tjurkult och hinduismens heliga kor ger oss ledtrådar från det förflutna. Tryggheten och harmonin hos jorden och brukandet av den finns närvarande i oxens medvetande. Han är praktisk, tålmodig och beslutsam. Han uppskattar livets goda och uppskattar både skönhet, konst, mat, dryck och bekvämlighet.

Han tar mer än gärna på sig ansvar. Behovet att känna trygghet kan ibland uttrycka sig som överdriven förvärvslystnad och kontrollbehov. Behovet av ägande kan tyvärr ge upphov till svartsjuka. Känslomässigt strävar oxen oftast efter stabila och stadiga förbindelser. Om du vill ha en partner som aldrig sviker dig så skall du välja en oxe.

Han kan vara tystlåten och ha en hög tröskel, men om han blir tillräckligt retad så kan han bli farlig. Det moderna samhället tycks ibland vara för stressigt för oxen och likaså kan motviljan för förändringar få honom att vända sig inåt. Där finner han dock alltid styrka och kraft"

 

Alltså jag tycker ändå att det passar hyfsat. Vet inte riktigt om jag är så jätte tålmodig, eller beslutsam.. men jag uppskattar väl "livets goda! om man säger så? haha. Gillar inte direkt det där med ansvar men gillar att ha hontroll över situationen, annars mår jag lite dåligt typ, men som det står.. kontrollbehov skulle man la kunna kalla det då. Och sen det där om stadiga förbindelser, handlar väl om förhållanden och liknande så som jag fattar det, och där stämmer det absolut. Ett stadigt förhållande vill jag ha, annars får det va!


Jag är tystlåten, det stämmer absolut, iaf där jag inte känner mig 100% "trygg". Det sista är verkligen sant, tycker dett är läskigt. hur kan sånt stämma? när man är född kan väl inte ha någon påverkan av hur man blir?


Kommentarer


Kommentera inlägget här: