Alice Viktoria Marie

Dag 4 – Din syn på religion

Kategori: Vardagligt

hm.. alltså detta är också ganska svårt och ganska stort ämne. och jag vet faktiskt inte riktigt svaret själv. Jag är, och har varkligen vart, mer religörs vid tillfällen då jag mår dåligt och tvivlar på mig själv. då kan jag liksom nästan be til gud, eller jag tror mer på att det finns någon högre makt osvosv. eller jag vet inte om jag tror, eller bara vill tro att det finns någonting mer än bara vi små människor.
det var som när vi åkte in till moskén i göteborg med religions läraren och då sa en man där att han tror liksom inte på the big bang för att människan och jorden och allting är så genomtänkt att det går inte att det bara är slumpen.. åh jag blir typ helt snurrig av sånt här. haha!
Men jag är ju trots allt både döpt och konfirmerad och ska ju gifta mig i kyrkan. så jag är kristen, men inte religös tror jag. fast ibland är jag ju nog ateist.. hehehe, nej nu lämnar vi det här!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: